Regisztráció és regisztráció nélküli vásárlás

Amennyiben az Ügyfél természetes személy, akkor a Weboldalon kizárólag akkor regisztrálhat és vásárolhat, ha a cselekvőképes és a 18. életévét már betöltötte, valamint érvényes magyarországi számlázási címet ad meg (célszerű azt, amelyiken jellemzően tartózkodni szokott).

A Weboldalon történő vásárláshoz nem kötelező regisztrálnia az Ügyfélnek. Ha az Ügyfél úgy dönt, hogy regisztrál, akkor ez esetben a rendszer tárolja a megadott felhasználói adatokat, ezzel azt a kényelmi funkciót biztosítja, hogy a későbbi vásárlások során azokat nem szükséges újra és újra megadni.

A regisztrációt az Ügyfél a Weboldal lapjainak fejlécén található „lakat” ikonra, vagy a láblécben található „Regisztráció” linkre kattintva kezdeményezheti. Az itt található adatlapon egy előzetes adatbekérőt szükséges kitölteni, amelyen egy valós e-mail címet, és egy választott jelszót kell megadni. A rendszer ezt követően azonnal bejelentkezteti az Ügyfelet, és a „Fiókom” oldalra érkezik, ahol a „Címek” és „Fiókadatok” hivatkozásra kattintva a személyes adatlapok kitöltése szükséges. A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az e-mail címen kívül az alábbi személyes adatokat kell az Ügyfélnek megadnia: vezetéknév, keresztnév, számlázási cím, szállítási cím, telefonszám.

Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával, illetve a regisztráció nélküli vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF feltételeit megismerte és elfogadja, valamint az Adatkezelési tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. Az Ügyfél az ÁSZF elfogadását, és az adatkezeléshez való hozzájárulását a Weboldalon rendszeresített két különálló jelölőnégyzet bejelölésével teheti meg.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Weboldal lapjainak fejlécén található „ember” ikonra, vagy a láblécben található „Címek” és „Fiókadatok” hivatkozásokra való kattintást követően elérhető adatlapokon van lehetőség. Ugyanitt a megrendelések adatait is megtekintheti az Ügyfél. A Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni, amelyet a fenti bekezdésben taglalt adatlapokon feltüntetett „Fiók törlése” hivatkozásra kattintva, vagy egy a Szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel tehet meg. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul eltávolítani a rendszerből az Ügyfél felhasználói adatait. A törlés után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok nem kerülnek törlésre az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ügyfél a felelős. Amennyiben Ügyfél tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.

Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok mindig a valóságnak megfelelőek legyenek.

Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail cím használatával. A „Bejelentkezés vagy Regisztráció” oldalon az „Elfelejtett jelszó” hivatkozásra kattintással, majd az Ügyfél regisztrált e-mail címének megadásával a rendszer egy linket küld e-mailben, amelyre kattintva új jelszót adhat meg az Ügyfél.

Megrendelés

Tájékozódás a Termékek tulajdonságairól

A vásárolandó Termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a Termékek használatára vonatkozó utasításokat a konkrét Termék információs oldaláról lehet megismerni, valamint a Termék részletes tényleges tulajdonságait a Termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató által forgalmazott Termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítása az áruval együtt kerül megküldésre. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt a Terméket használatba veszi – jelezze a Szolgáltató felé, hogy haladéktalanul pótlásra kerüljön. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a Termék a Weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az Termékkel kapcsolatban az Ügyfélnek kérdése merülne fel, akkor a jelen ÁSZF 2. pontjában, vagy a Weboldal „Kapcsolat” lapján található elérhetőségeken teheti fel kérdését a Szolgáltatónak.

Termékek ára

A vételár mindig a kiválasztott Termék mellett feltüntetett összeg, amely egyrészt minden esetben darabár, másrészt az általános forgalmi adót (és minden egyéb közterhet) szintén minden esetben tartalmazó bruttó ár. A Termékek vételára tartalmazza a csomagolás költségét, de nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A Termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

A Weboldalról megrendelhető Termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt Termékek vételárát semmilyen irányban nem befolyásolja. A megrendelés és a Termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Termékek kiválasztása – Kosár használata

Megrendelés feladására a Weboldalon a Kosár használatával van lehetőség. Az Ügyfél kétféleképpen teheti a Kosárba a kiválasztott Termékeket: vagy a Termékek felsorolásait tartalmazó részeken a mutatóeszköz (pl. számítógépes egér) a Termék árára való ráillesztését követően megjelenő „Kosárba rakom” feliratra való kattintással, vagy az egyes Termékekre kattintást követően megjelenő, a Termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba rakom” gomb használatával. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal lapjainak fejlécében található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes Termékek kívánt mennyisége, illetve az egyes Termékek előtt megjelenő „x” jelre kattintással törölhetőek a Termékek.

Az Ügyfél tudomásul veszi, és elfogadja, hogy a Szolgáltatótól kizárólag olyan Termékeket rendelhet meg, amelyek a Weboldalon szerepelnek.

Szolgáltató kijelenti, hogy a Weboldalon megjelenített Termékek a saját raktárkészlete erejéig a Szolgáltató tulajdonát képezik, azok jellemzően új állapotúak, per-, teher-, és igénymentes ingóságok. Amennyiben a Termék már nem új, vagy bontott csomagolással rendelkezik, az a tény külön a Termék elnevezésében, és/vagy adatlapján kifejezetten jelzésre kerül. Az Ügyfél tudomásul veszi, és elfogadja, hogy a Weboldalon megjelenített Termékek a szerződéskötés pillanatában nem minden esetben képezik a Szolgáltató tulajdonát, hanem amennyiben azok nincsenek raktáron, a Szolgáltató a beszállító partnereitől szerzi be a kiszállítás megkezdése előtt.

További speciális eset, ha a termék forgalomba hozatala csak egy későbbi időpontban fog megtörténni, de a Weboldalon már előrendelést lehet rá leadni. Ez esetben a Termékkel kapcsolatban nem a „Kosárba rakom” feliratú gomb jelenik meg, hanem az „Előrendelés” feliratú. Előrendelési lehetőség jellemzően elsősorban olyankor áll rendelkezésre, ha a Termék magyarországi disztribútora előre bejelenti egy Termék forgalomba hozatalát és a Szolgáltató lehetőséget biztosít rá, hogy azok az Ügyfelek, akik az első vásárlók között akarnak lenni már előzetesen lefoglalhassák a terméket. Ez esetben a forgalomba hozatal várható időpontját a Szolgáltató feltünteti a Termék adatlapján, és csak ezen időpontot követően kezdődik meg az előrendelések teljesítése, kiszállítása, amelynek pontos időpontjáról a Szolgáltató e-mailben értesíti az Ügyfelet. Másodsorban olyan esetben lehet előrendelést leadni egy Termékre, ha a Szolgáltató által importált Termék nincs a rendelés leadásának időpontjában raktárkészleten, és a Szolgáltató az előrendelés leadását követően intézkedik a Termék behozataláról.

A megrendelés feladásának lépései

Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva egy többlépéses folyamatban jut el a megrendelés feladásáig, amelynek egyes lépései a következők:

  1. Bejelentkezés: amennyiben az Ügyfél regisztrált felhasználó, és még nem jelentkezett be, akkor felhasználónevének, vagy e-mail címének, valamint jelszavának megadását követően a láblécben található „Bejelentkezés” hivatkozásra kattintva jelentkezhet be. Ez esetben a 2. és 3. lépésben megadandó adatok a felhasználói fiókból automatikusan betöltődnek.
  2. Számlázási adatok: itt szükséges megadni az Ügyfél számlázási adatait. Amennyiben bejelentkezés nélkül történik a vásárlás, akkor minden mező üres, és a „csillag”-gal jelölt mezőket kötelező kitölteni. Amennyiben az Ügyfél bejelentkezett felhasználó, akkor a rendszer által tárolt felhasználói adatok megjelennek, azonban ha az Ügyfél észleli, hogy a tárolt adatok nem megfelelőek, vagy hiányosak, akkor bármely mezőt módosíthat ennél a lépésnél. A következő lépésre a „Tovább” gombra kattintva haladhat tovább.
  3. Szállítási adatok: itt szükséges megadni az Ügyfél házhoz szállítási adatait. Alapértelmezésben a Weboldal azt feltételezi, hogy a szállítási cím eltér a számlázási címtől, ezért a lap tetején található „Eltérő címre kéri a szállítást?” kérdés előtti jelölő négyzet be van jelölve. Amennyiben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, akkor a jelölő négyzetre kattintva meg kell szüntetni a kijelölést, és a lap alján található „Tovább” gombra kattintva lehet továbbhaladni a következő lépésre. Amennyiben a szállítási cím eltér, és bejelentkezés nélkül történik a vásárlás, akkor minden mező üres, és a „csillag”-gal jelölt mezőket kötelező kitölteni. Bejelentkezett felhasználó tárolt szállítási adatai automatikusan megjelennek, de szükség esetén minden adat módosítható. Továbblépni szintén a lap alján található „Tovább” gombra kattintva lehetséges.
  4. Megrendelés áttekintése, és a szállítási mód kiválasztása: ezen a lapon az Ügyfél a megrendelés feladása előtt ellenőrizheti a megrendelni kívánt Termékeket és azok árát, valamint darabszámát. Ha bármilyen eltérést tapasztal az összesítőben feltüntetett adatok, és a vásárlási szándéka között a lap fejlécében található „Kosár” ikonra, vagy a lap alján lévő „Vissza a kosárhoz” gombra kattintva visszatérhet a Kosárhoz, és módosíthatja megrendelését. Szintén ezen az oldalon szükséges az Ügyfélnek kiválasztania a szállítási módot. A szállításról bővebb információt a jelen ÁSZF 7. fejezete tartalmaz. Ugyanennél a lépésnél adhatja meg az Ügyfél az esetlegesen kapott kupon kódját, a lap tetején lévő hivatkozásra kattintással. Ezt követően ismét a „Tovább” gombra való kattintással lehet továbblépni.
  5. Csomagpont, és fizetési mód választó: itt választhatja ki az Ügyfél a Pick-Pack Pontos és FOXPOST automatás szállítási mód esetén a csomagpont pontos helyét, ahol a megrendelését fel kívánja venni, valamint a fizetés módját. Banki átutalás választása esetén az Ügyfélnek külön kell intézkednie a számlavezető bankjánál, hogy elindítsa a megrendelés értékének átutalását a Szolgáltató bankszámlájára. Bankkártyás fizetési mód választása esetén a folyamat átirányításra kerül Barion Payment Zrt., mint fizetési szolgáltató honlapjára, majd a fizetés lebonyolítását követően visszairányítás történik a Szolgáltató Weboldalára. Utánvétes fizetési mód választása esetén az Ügyfélnek nincs további teendője. A megrendelés feladására akkor kerül sor, ha a lap alján lévő „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat” nyilatkozat, valamint az „Elolvastam és Elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót” nyilatkozat előtti egy-egy jelölőnégyzetet bejelölte az Ügyfél, majd az ez alatt található „Megrendelés” gombra kattintás megtörténik.

A rendelés feladása tehát a „Megrendelés” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Az adatbeviteli hibák javítása

Az Ügyfélnek lehetősége van a megrendelés minden lépésénél visszafordulnia, és a lap alján lévő „Vissza” gomb megnyomásával egy lépést visszalépni, így lehetősége van minden személyes adatát módosítani. Ezen kívül a megrendelt Termékek a lap fejlécében található „Kosár” ikonra, vagy a lap alján lévő „Vissza a kosárhoz” gombra kattintva a Kosárhoz való visszatérést követően módosíthatóak. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi kötelező mezőt maradéktalanul kitöltötte. Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan töltötte ki, hibaüzenetet kap a Weboldalon.

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató számítástechnikai rendszere haladéktalanul, automatikusan, e-mail útján jelzi az Ügyfél részére, mely rendszerüzenet tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt Termék(ek)et és annak/azok mennyiségét, a Termék(ek) árát, a szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez az első e-mail tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett. Az Ügyfél tudomásul veszi, és kifejezetten elfogadja, hogy ez az első, automatikus e-mail még nem keletkezteti meg a Szerződést, csupán arra szolgál, hogy informálja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelést a Szolgáltató megkapta, és megkezdte a feldolgozását.

A Szolgáltató ezt követően ellenőrzi az árukészletét, és amennyiben a megrendelt Termék készleten van, akkor egy második e-mailben igazolja vissza az Ügyfél részére a megrendelést. Amennyiben a Termék nincs készleten, akkor a Szolgáltató a megrendelés beérkezésétől számított legkésőbb 48 órán belül intézkedik a beszállító partner(ek)től való megrendeléséről, és ennek megtörténtekor igazolja vissza az Ügyfél részére a megrendelést a második e-mail kiküldésével. A Szolgáltató a második, egyben visszaigazoló e-mailjét mindkét előbbi esetben az Ügyfél megrendelésének beérkezését követő 48 órán belül megküldi az Ügyfél részére ugyanazzal az adattartalommal, mint ahogy az az első e-mailjében szerepel, kiegészítve azzal, hogy ez az üzenet a megrendelés visszaigazolása.

Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha az Ügyfél a rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.

A szerződés létrejötte

A visszaigazoló (második) e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés (továbbiakban Szerződés) jön létre a Szolgáltató és az Ügyfél között. A Szerződés adásvétel jogcímen keletkezik.

A Szerződés megkötése magyar nyelven történik. A honlapon keresztül kötött Szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető. A Szolgáltató nem veti alá magát bármilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A Szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A Szerződéstől való Szolgáltató általi elállás esetei

Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szerződéstől a Termékek Ügyfél általi átvételéig jogosult elállni, különösen, de nem kizárólagosan akkor, ha a szerződés tárgyát képező Terméket a Szolgáltató beszállítói nem tudják rendelkezésre bocsátani megfelelő időben. A jelen pontban foglalt elállás esetén a Szolgáltató jogosult, de nem köteles a Termék helyett a Termékkel megegyező tulajdonságú másik Terméket az Ügyfél részére felajánlani. Ha az Ügyfél a vételárat részben, vagy egészben már megfizette a Szolgáltató felé, akkor a Szolgáltató Szerződéstől való elállásának esetén az Ügyfél által megfizetett összegeket haladéktalanul, hiánytalanul visszafizeti az Ügyfélnek. Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató az elállást nem köteles megindokolni.